Een nachtmerrie komt uit

10 mei 2022 - Riesenbeck, Duitsland

Ik werd al vroeg wakker door het geklop van hoeven, afkomstig uit de paardenstal waarnaast ik mijn tentje had opgezet. Nog even doorslapen na de lange dagtocht van gisteren. Daarna nog gauw even kijken naar AirBnb's in Hannover, alvorens ik mijn tentje uit moest om me klaar te maken voor de volgende dagtocht. Opeens hoorde ik van ver één van de bewoners roepen of ik ook nog wilde douchen. Duschen....Aber natürlich! Gerne! Zo begon de dag net wat frisser. Toen ik klaar was vroeg mevrouw of ik ook wilde ontbijten. Binnen mum van tijd stond een eettafeltje gedekt met koffie, broodjes en allerlei soorten beleg. Hoe luxe! Mijn dag kon niet meer stuk, althans, bijna niet. Na een uitgebreid ontbijt en mijn spullen te hebben gepakt was het tijd om mijn weg te vervolgen naar het kasteel van Surenburg. Dit bleek nog een hele onderneming door de blaar die maar bleef doorjammeren.

Halverwege de route naar het kasteel zag ik plots een roerloos, eekhoorn-achtig beest op de grond liggen. Dat bleek een puntgave hermelijn te zijn! Het arme dier was aangereden. Toch maar even wat plaatjes maken, aangezien deze 'roadkill' er nog wel toonbaar uit zag.

Ik vervolgde mijn weg naar het kasteel. Onderweg vroeg een fietser waar ik zoal heen ging. Waarschijnlijk had hij medelijden om mijn gekke loopje. Zo raakten we even aan de praat. Na ongeveer twee uur lopen vanaf Rheine kwam ik aan bij het kasteel, wat er mooi bij lag temidden van een loofbos. Na een kort bezoek aan het kasteel, merkte ik dat de pijn aan mijn blaar tamelijk heftig begon te worden. Ik kon eigenlijk niet meer goed lopen. Dus ging de navigatie op de eerste de beste huisarts, die niet veel verderop in Riesenbeck gehuisvest was. Rond 15u kon ik daar terecht. De huisarts bekeek mijn blaar en constateerde al snel dat deze geïnfecteerd was geraakt. Hij zou mij doorverwijzen naar een chirurg in Ibbenbüren, waar ik dan donderdag terecht zou kunnen.... Shit. Dat was even een flinke domper. Ik had gehoopt op een korte priksessie, wat verband eromheen en gaan met die banaan. Maar die vlieger ging helaas niet op. Na meerdere mensen te hebben gesproken, waaronder mijn moeder, leek het mij het beste om vanavond in Riesenbeck te overnachten. Ik vroeg de apotheek medewerker of er ook een hotel was in Riesenbeck. Het hotel waar ze me naar verwees bleek echter niet operationeel te zijn. Er was daarentegen wel een ander hotel waar ik terecht zou kunnen, zo werd mij verteld door twee mannen die ik aldaar sprak. Eenmaal daar aangekomen, een kleine 100m verderop, verontschuldigde de eigenaar van het hotel zich en zei geen kamer vrij te hebben. Ik gaf aan wel een tentje te hebben, of hij niet ergens een stukje terrein had waar ik kon overnachten. Zodoende kwamen we bij de fietsenstalling van het hotel uit. Daar sta ik nu opgesteld, met tentje en al. Wederom werd me gratis ontbijt en een douche aangeboden, wat zeker nu een fijne meevaller was. Alle lof dus voor deze hoteleigenaar die een wandelaar in nood uit de brand heeft geholpen.

Ik denk nu ook maar zo, de situatie is zoals die is. Ik ga morgen bellen voor een afspraak met de chirurg en fingers crossed kan deze blaar snel verholpen worden met een voorspoedig herstel. Voor nu is mijn geplande pauze in Osnabrück omgezet naar een herstelpauze in Riesenbeck. Het hoort er allemaal bij! Ik ga nu rustig mijn avond uitzitten en hopen op het beste. Tot zover deze update vanuit het vriendelijke Riesenbeck. Hopelijk heb ik morgen beter nieuws!

IMG_20220510_164026

1. Geertje van der Burg-Berendsen:
    10 mei 2022
    Wat een narigheid naast alle positieve ervaringen van behulpzame mensen. Ik wens je een spoedige en afdoende behandeling aan je voet en hoop dat je daarna de tocht weer snel kunt oppakken. Sterkte en beterschap gewenst.
  2. Maarten van Dorp:
    10 mei 2022
    Dankjewel Geertje! Na menig consult te hebben gehad lijkt het erop dat het een kwestie is van een quick fix. Ik hoop het van harte!