Naam:
Foto’s:
1056

Over mijn reis

Hoi allemaal,

Welkom op mijn reisblog! Via deze blog wil ik wat meer diepgang geven aan de verslaglegging van mijn reis. Een wandeltocht van +2 maanden geeft immers genoeg stof tot nadenken. Het lijkt mij leuk om dat hier deels weg te schrijven.

Aanstaande Bevrijdingsdag, op donderdag 5 mei, ga ik starten met mijn allereerste langeafstandswandeltocht. Te beginnen vanaf mijn ouderlijk huis in Velp (GLD), welke mij door Duitsland zal voeren, langs de Duits-Poolse grens bij Görlitz, om uiteindelijk rond 5 juli te eindigen in Krakau, Polen. Een tocht waarbij ik ca. 1.170km zal moeten overbruggen om de eindstreep te halen. Met de rugzak op, een tentje mee en eigenlijk alles wat ik nodig heb om te overleven, zal ik bij de mensen onderweg aankloppen om te vragen of ik één nachtje op hun erf kan blijven slapen. Daarmee ben ik dus deels afhankelijk van de gastvrijheid van anderen. Dit wordt dan ook een trip die zowel fysiek als ook mentaal een uitdaging gaat zijn. Iets wat ik nog niet eerder zo heb ervaren.

Naast de fysieke en mentale uitdaging, wil ik ook op een ander vlak de diepgang opzoeken. Een tocht als deze leent zich namelijk gemakkelijk voor het idee van een sponsorloop. Met de huidige oorlogssituatie in Oekraïne en al het leed wat dit teweeg heeft gebracht, is mijn keuze erop gevallen om voor de Oekraïense mensen geld in te zamelen. Om dit te realiseren heb ik hulp ingeschakeld van een Oekraïense vriendin van mij genaamd Mariia, die ik nog ken uit mijn studententijd van toen ik zes maanden in Krakau heb gewoond. Zij heeft een aantal organisaties aangedragen die zij als betrouwbaar en doeltreffend beschouwd. Van de drie organisaties is mijn keuze uiteindelijk gevallen op From the Depths Foundation. Deze organisatie zet zich van oudsher in voor de ondersteuning van de nog levende ‘Righteous among the Nations’, een doel waar ik mij ook persoonlijk in kan vinden na het bezoeken van meerdere concentratiekampen, waaronder Auschwitz en Sobibór. Nu er zich een humanitaire crisis aan het voltrekken is in Oekraïne, heeft From the Depths Foundation haar aandacht gevestigd op de slachtoffers van deze oorlog. Meer info is te vinden op hun website: fromthedepths.org en ze zijn tevens te volgen op hun instagram-account: fromthedepthsfoundation.

Het geld zal worden besteed aan het voorzien van de oorlogsslachtoffers in hun basis levensbehoeften: drinkwater, voedsel en kleding. Ik hoop hiermee een bijdrage te kunnen leveren aan de doelstellingen van From the Depths foundation. Ik zou het daarom erg waarderen als je besluit om ook te doneren! Namens jullie donateurs zal ik dan het uiteindelijke bedrag overhandigen aan de organisatie van From the Depths foundation.

Naast deze blog kun je mij ook volgen via mijn instagram-account: Wandelend_naar_Krakau

Bezochte landen

Ik heb 3 landen (2%) bezocht: